Logo
تاریخ : شنبه 21 مهر 1403
کد 64

اداره کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه بناب برگزار می کند

اداره کار آفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه در نظر دارد دوره مهارتی تحت عنوان (( آنچه که باید از مالکیت فکری و ثبت اختراع بدانیم)) بصورت مجازی از دهم الی بیست و یکم آذرماه سال جاری برگزار کند.

اداره کار آفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه در نظر دارد دوره مهارتی تحت عنوان ((آنچه که باید از مالکیت فکری و ثبت اختراع بدانیم)) بصورت مجازی از دهم الی بیست و یکم آذرماه سال جاری برگزار کند. لذا از علاقمندان دعوت میشود جهت ثبت نام به طبقه اول دانشکده فناوری های بین رشته ای، دفتر اداره کارآفرینی و ارتباط با صنعت مراجعه کنند.
موضوع مالکیت معنوی تراوشات ذهنی و ابتکارات انسان می باشد که علاوه بر جنبه معنوی آن ، دارای ارزش اقتصادی آن نیز می باشد ، مانند اینکه شخصی کتابی را تالیف می نماید.این کتاب علاوه بر حق مالی که برای مولف به وجود می آورد جنبه معنوی نیز دارد که ممکن است برای او بسیار با ارزش تر از جنبه مادی اثر باشد.به خاطر همین ارزش مادی و معنوی مالکیت های معنوی، هم در در حقوق ملی کشورها و هم در حقوق بین الملل، پیش بینی ها و اقداماتی جهت حمایت از آن صورت گرفت و از آنجایی که امروزه فضای مجازی توسعه یافته است و استفاده از آن بسیار رایج شده است، افراد زیادی در اینترنت و فضای مجازی فعالیت می‌کنند که فعالیت آن‌ها شامل به اشتراک گذاشتن داده‌هایی مثل صدا، متن، تصویر، نرم‌افزار و به طور کلی رسانه است. داده‌هایی که توسط افراد تولید شده و در این فضا به اشتراک گذاشته می‌شود، جزء دارایی‌های فکری این افراد محسوب می‌شود و باید حقوق مالکیت فکری برای آن‌ها در نظر گرفته شود. اما چالش‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد، یکی از این چالش‌ها این است که به اشتراک‌گذاری و تبادل اطلاعات در این فضا بسیار راحت و آسان صورت می‌گیرد و این موضوع ممکن است باعث نقض حقوق مالکیت فکری در فضای مجازی شود.
این وبینار در موضوعات زیر بصورت  کاملا رایگان برگزار خواهد شد.
سرفصل‌های دوره:
  1. مروری بر مالکیت فکری
  2. ثبت اختراع(Patent) در ایران و خارج از ایران
  3. استراتژهای جستجو، معرفی پایگاه داده‌های جستجوی اختراعات، معرفی کلیات پایگاه داده های اختراعات ونحوه جستجو در LENS"
  4. بهره‌برداری از دارایی‌های فکری
  5. اصول و بهره‌برداری از ابزار تحلیل پتنت در صنعت مورد نظر
  • نوشته شده
  • در شنبه 21 مهر 1403
  • توسط کاربر سایت گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت
  • تعداد بازدید 12
نظرات شما
captcha refresh